Mobbekampanjens visjon og hensikt

Visjonen med det visuelle uttrykket var å få et personlig preg på et så følsomt tema som mobbing er. Jeg valgte derfor å tegne for hånd, for å tilføre en personlig strek. Et fotografi ville kanskje fått et mer upersonlig preg.

Hensikten med den visuelle utformingen var å fange målgruppens oppmerksomhet. Helhetlig har jeg valgt et uskyldig uttrykk som viser til foreldrenes uvitenhet. Budskapet forsterkes med teksten. I plakat nummer to, har jeg valgt å vise budskapet fra barnets side ved å fremheve følelsen av ensomhet og tristhet. Disse to plakatene får frem begge sidene av problemstillingen.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s